Sider

torsdag 14. oktober 2010

Muffinshimmelen?

Siste dag med baking før Redd Barna dagen. Entusiasmen har vært stor, men det var plass til mor på kjøkkenet i dag også. I dag er det marshmallows- og sjokolademuffins i ovnen.






Marshmallow-og sjokolademuffins
70 g smør, smeltet
275 g hvetemel
6 ss kakaopulver
3 ts bakepulver
85 g sukker
100 g melkesjokolade
55 g små marshmallows
1 stort egg
3 dl melk

Sett stekeovnen på 190 grader C.
Hakk sjokoladen i biter. Hvis du ikke får tak i små marshmallows, kan du dele opp store i passende biter.
Sikt mel og kakao i en bolle. Bland inn bakepulver og sukker. Tilsett deretter marshmallows og sjokoladen i melblandingen.
I en annen bolle pisker du sammen egg, melk og smør. Rør så melkeblandingen inn i melet. Fordel blandingen i muffinsformene. Vi var litt usikre på om oppskriften skulle gi tolv store muffins, eller tolv små, så vi lagde litt av hvert. De små muffinsene var ferdig etter ca 15 minutter, mens de store trenger rundt 20 minutter.

Denne mufifnsdeigen er ikke så veldig søt, så hvis du liker søtere muffins, kan du øke sukkermengden. De har en dyp og intens kakao-smak. Tror ikke smaken helt levede opp til Hannas forventniger, men med små justeringer (litt mer sukker og litt mindre kakao), blir det nok en tur i muffinshimmelen.,

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen kommentarer eller spørsmål. :)