I dag er det muffins med "voksensmak" i stekeovnen.
Hanna har laget Kaffemuffins.
Kaffemuffins
ca 16 små muffins
1 ss kaffepulver
1 ss kokende vann
8 ss mykt smør (1 ss = ca 15 g)
115 g brunt sukker
2 egg
115 g hvetemel
1 1/2 ts bakepulver
2 ss rømme
Glasur
225 g melis
4 ts varmt vann
1 ts kaffepulver
2 ts kokende vann
Forvarm ovnen til 190 grader C.
Rør ut kaffepulveret i kokende vann og la avkjøle litt.
Bland alle ingrediensene. Vi startet med smør og sukker, deretter egg og til slutt mel og bakepulver. Ha tilslutt i kaffe og rømme. Pisk til alt er godt blandet.
Stek i ca 20 minutter til kakene er gyllenbrune.
Avkjøl.
Glasur:
140 g melis siktes i en bolle. Bland i varmt vann litt om gangen. Løs opp kaffepulveret i det kokende vannet. sikt inn resten av melisen i en bolle og rør inn den oppløste kaffen.
Dekk kakene med et tynt lag melis og sprøyt derette tynne striper med kaffemelisen over. Trekk en tynn pinne gjennom for å lage mønster.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Legg gjerne igjen kommentarer eller spørsmål. :)