Syltet rødløk
Denne oppskriften fant jeg i Maison og laget den tidligere i år da vi hadde innflyttingsfest. Det er superenkelt å lage og den syltede rødløken smaker kjempegodt både i salater og som tilbehør til tapasretter. Løken blir lekkert rosa, sprø og deilig sursøt.
Ingredienser
1.5 dl eddik (jeg brukte eplesidereddik)
1.5 dl sukker
ca 1 ss salt
nykvernet pepper
3 mellomstore rødløk
Skjær rødløk i tynne skiver. Legg løken i et sylteglass. Bland eddik, sukker, salt og pepper i en kjele og kok til sukkeret har løst seg opp. Hell eddiklaken over løken og la stå minst et par timer.
Dette er et tilbehør man kan gjøre i stand i flere dager i forveien og som holder seg lenge i kjøleskapet.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Legg gjerne igjen kommentarer eller spørsmål. :)