Det er hustrig og kaldt ute, så dagen tilbringes inne foran grytene, vi skal ha middagsbesøk.
Planen er å lage forrett av grønne asparges, skinke vi hadde med hjem fra Roma og litt Holandaisesaus. Til hovedrett blir det elggryte med sopp, potet-og pastinakkmos, sommerens ripsgele og glaserte gulrøtter. Desserten har vært den største utfordringen å finne frem til, har en uendelighet av oppskrifter, men det var ikke noe som fristet. Tilslutt sto valget mellom crème brûlée og sitronterte med marengslokk. Jeg tapte avstemningen, så det blir sitronterte. Har laget denne før, inspirert av brødrene Price på http://www.dr.dk/. I dag planlegger jeg å lage porsjonsterter.
Mannen er allerde i gang med å blanke løk og skjære kjøtt på kjøkkenet, så jeg får komme meg opp av sofaen og sette i gang jeg også.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Legg gjerne igjen kommentarer eller spørsmål. :)