Sider

søndag 10. oktober 2010

Endelig på nett igjen!

Ble en ufrivillig "blogpause". Ventet og ventet på at NTE skulle komme og installere fibernett til oss, til slutt gikk internettabonnementet ut og NTE måtte, med kniven på strupen (etter sinte telefoner fra mannen), inrømme at de ikke kom til å bygge ut fibernett hos oss.
Så da satt vi der, uten nett og ventet på at Canal Digital skulle komme og redde oss. Det tok også sin gode tid, men nå er vi endelig tilbake.
Siden sist har det vært to soppturer på jakt etter gyldne fristelser og en voksentur til Roma. Høsten og hverdagen har innhentet oss, og det har gått litt utover inspirasjonen på kjøkkenet, men forhåpentligvis finner vi den igjen.
Vi planlegger en gourmetmiddag med gode venner i løpet av november, sjokolade skal støpes før jul og jeg håper å endelig klare å gjennomføre bakingen av Panetone, den deilige, italienske julekaken. Jeg har kjøpt en helt fantastisk variant av den på Jacobs, men det hadde vært enda mer tilfredsstillende å kunne lage den selv.
Romaturen var deilig; et varmt avbrekk i en vakker, men kald Trondheimshøst. Deilig å kunne tusle rundt uten å fryse og å spise middag ute når mørket har senket seg. Vi fant også en kjøkkenbutikk i nærheten av Spansketrappen, så det ble litt kjøkkenutstyrssuvernirer å ta med hjem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen kommentarer eller spørsmål. :)